Sensommar nyheter från styrelsen

Då var styrelsen åter i källaren den 21 augusti. Alla var härligt bruna och utvilade från semestern, sedan blev det snabbt fart på kugghjulena igen. Nedanför finner ni vad som diskuterades:

Filter till tilluftsdon har kommit

Vår första beställning på nytt filter till ventilationen har kommit. Framöver kommer Lennart och Björn skapa en rutin för utlämning av dessa, där boende får komma och hämta och signera. Sedan är det boende som får byta ut det gamla filtret i sina lägenheter till nya. Har man svårigheter att utföra detta kan man kontakta UFT för assistans. Finns det även svårigheter att lämna hemmet så kontakta Lennart eller Björn så får ni sinsemellan komma på en lösning. Alla boende kommer inte få ut ett filter denna gång, dock så är fler försändelser på intåg för att täcka allas behov.

Nytt beslut om däckförråd och dess kostnader

Styrelsen har beslutat att överlämna arbetet om däckförråd och dess avgift till Elin, ekonom på riksbyggen. Det betyder att ni som har däckförråd kommer nu får avgiften belagd på er avi direkt, för att minska risk för glömska och missförstånd. Nare påminner vänligt till dom som fortfarande inte har betalat in sina avgifter att göra detta. Information finner ni nedanför:

200 kr per termin
Bankgiro : 719-2339
OCR : 720211499

Ange alltid ert efternamn och lägenhetsnummer som meddelande.

Terminsdatum:
Vårtermin : 1 jan 2023 – 30 juni 2023
Hösttermin : 1 juli 2023 – 31 dec 2023

Ny tidsram för däckförrådsuthyrning

En annan förändring är också tidsramen för uthyrning av däckförråd. Styrelsen har beslutat att vill man hyra däckförråd fr.o.m 1 januari 2024 så hyr man för ett helt år. Motivationen är att detta sparar alla involverade tid och pengar att genomföra det på detta sätt. Kostnaden blir då tidigare terminskostnaderna sammanslaget, vilket blir 400 kr. Denna summa betalas inte åter om man väljer att säga upp sitt förråd i förväg. Önskar man däckförråd kan ni gärna kontakta Nare på nare.nikolyan@uppsalahus14.se eller vår stora inkorg uppsalahus14@gmail.com. OBS! Ni som inte har betalat avgiftern för någon av terminerna under 2023 rekommenderas starkt att göra detta så ni är i fas när beslutet träder i kraft. Är ni osäkra på om ni har betalat så mejla direkt till Nare så hjälper hon er.

Påminnelse om våra fagra balkonger

Några medlemmar har återkopplat till oss om att det förekommer föremål hängandes från balkonger, vilket är en risk för skada. Vi påminner snällt att ingenting får hänga utanför balkongräcket. Inte ens blomlådor tyvärr.

Påminnelse om sophantering

Det har förekommit stora mängder grovsopor igen i våra sophus, vilket smärtar styrelsen. Den extra kostnad för sophämtning av obehörigt material kostade oss förra året så mycket som 92 000 kr (taget ur årsredovisningen för 2021-2022). Dessa pengar skulle kunna ge oss 2 helt nya tvättmaskiner på ett år, täcka våra obligatoriska besiktningskostnader och mycket mer. Vi vädjar er att åka med grovsopor till avfallsstationerna så att vi tillsammans kan nyttja dessa pengar till något mer behövligt för vår förening.

Nytt bokningssystem för tvättstugan på HG1

Då det förekommit många dubbelbokningar genom tavlan i trapphuset och ett löst dokument nere i källaren på HG1 så har styrelsen beslutat att endast bokning via tavlan gäller fr.om. idag fredag 25 aug. Det kommer alltså inte finnas några fler dokument och bara bokning med tagg genom trapphustavlan gäller.

Det var allt för denna gång! Hösten kryper sakta in så hoppas ni har gott om härliga filtar, ljuslyktor och annat gott som bidrar till en härlig stämning hemma. Vi i styrelsen tackar för att ni läste.

This entry was posted in Nyheter. Bookmark the permalink.