INFORMATION OCH KORT INTRODUKTION

Information från senaste styrelsemötet den 13 mars!

Först får denna skribent säga stort tack för ert tålamod! Många nya medlemmar tar plats i styrelsen och gör sig hemma, vilket alltid är ett spännande moment. Detta kan förstås medföra lite längre svarstid, då vi är måna om att det blir rätt och korrekt information från början. Några punkter som diskuterades på senaste styrelsemötet som är bra för er medlemmar att veta:

Bastun kommer att stängas vid månadsskiftet mars/april

Detta är på grund ut av osanitär angelägenhet samt att den är i alltför dåligt skick. Då styrelsens högsta prioritet är att ro stamrenovering i hamn, så väntas beslut med hur vi ska göra med bastun tills efter att renoveringarna är klara. Har ni frågor om detta så vänd er gärna till Uffe Ålander samt Björn Höök.

Elstöd för bostadsrättsföreningar

Många medlemmar har undrat hur det går med elstödet och hur tanken är att den ska fördelas. Bostadsrättsföreningarna får ansöka om detta mot slutet av maj/ eventuellt början av juni. När väl styrelsen har tillgång till denna information och ansökningsprocess kommer vi återkomma med mer information hur detta påverkar er medlemmar.

Öppet hus närmare maj

Ni önskade och vi ska svara glatt! Öppet hus planeras hållas närmare maj, när vädret tillåter, så vi kan ses utomhus. Styrelsen hoppas på att få träffa så många medlemmar som möjligt och knyta banden på nytt. Ni kan gärna mejla frågor ni har redan nu till uppsalahus14@gmail.com så vi kan förbereda material åt er. Exakt datum kommer snart!

Kort introduktion av nya kommunikatören

Några av er har redan byt ett par ord med mig. Med denna korta introduktion hoppas jag kunna ge lite ljus till kommunikatörsrollen och vad den innebär för er medlemmar.

- Vad gör egentligen vår kommunikatör?
Min främsta roll är att vara en brygga mellan medlemmarna och styrelsen. Vem som helst ska kunna mejla mig och få bra, informativa svar inom rimlig tid. Är det frågor som behöver annan expertis eller annan styrelsemedlems input så skickas detta självklart vidare. Även frågor ni medlemmar önskar ska tas upp på styrelsemöten, så finns jag där för er.

- Kan man inte bara ringa en styrelsemedlem eller mejla dom direkt?
Detta går utmärkt! Vår främsta idé med en gemensam inkorg som underhålls av en person är att kunna följa ärenden, både retroaktivt och nuvarande ärenden. Skickas mejl hej vildt individuellt till hela styrelsen så blir det svårare för oss att ha en röd tråd och sätta temperaturen på hur ni som bostadsrättsförening mår och önskar. Detta hindrar dock så klart inte er från att gå direkt till en styrelsemedlem och prata med dom. Finns inga rätt eller fel.

- Varför är det så lång svarstid?
Att sitta med i styrelsen och göra relevant arbete för sin roll är trots allt något som görs på fritiden. Styrelsen ser hellre att ni får adekvata, bra svar än ett förhastat utskick, varav svarstiden blir aningens förlängd. Är era ärenden brådskande finns telefonnummer till både jour och styrelsemedlemmar. Nyttjas så klart endast vid nödfall.

- Vem är du som sitter bakom skärmen och svarar oss?
Lisa heter jag och huserar på Stagneliusgatan. Till vardags är jag student med inriktning IT/marknadsföring och pendlar regelbundet till Stockholm. Älskar bra rockmusik och ett redigt pass på gymmet. Som person är jag pratglad, skämtsam och säger inte nej till nya upplevelser.
På öppet hus får ni gärna komma och säga hej! Ser fram emot att träffa er och få några ansikten på de namn jag hittills mejlat med.

Detta var allt för denna gång!
Ni vet alltid vart ni når oss på skärmarna i trappuppgången. Allt gott och njut av solen nu när den är framme!

This entry was posted in Nyheter. Bookmark the permalink.